ESTATUT DELS TREBALLADORS

Art. 64 - Competències
1 - El comité d'empresa tindrà les següents competències:

1a Rebre informació, que li serà facilitada trimestralment, almenys, sobre l'evolució general del sector econòmic a què pertany l'empresa, sobre la situació de la producció i vendes de l'entitat, sobre el seu programa de producció i evolució provable de l'ocupació a l'empresa, així com acosta de les previsions de l'empresari sobre celebració de nous contractes, amb indicació del nombre d'aquests i de les modalitats i tipus de contractes que seran utilitzats i dels supòsits de subcontractació.

2a Rebre la còpia bàsica dels contractes a què es refereix el paràgraf a) de l'apartat 3 de l'article 8 i la notificació de les pròrrogues i de les denúncies corresponents, en el termini dels deu dies següents que tingueren lloc.

3a Conéixer el balanç, el compte de resultats, la memòria i, en el cas de què l'empresa revestisca la forma de societat per accions o participacions, dels altres documents que es donen a conéixer als socis, i en les mateixes condicions que a aquests.

4a Emetre informe amb caràcter previ a l'execució per part de l'empresari de les decisions adoptades per aquest sobre les següents qüestions:
a) Reestructuracions de plantilla i cessament totals o parcials, definitius o temporals d'aquella.
b) Reduccions de jornada, així com a trasllat total o parcial de les instal·lacions.
c) Plans de formació professional de l'empresa.
d) Implantació o revisió de sistemes d'organització i control del treball.
e) Estudi de temps, establiment de sistemes de primes o incentius i valoració de llocs de treball.

5a Emetre informe quan la fusió, absorció o modificació de l'estatus jurídic de l'empresa supose qualsevol incidència que afecte al volum d'ocupació.

6a Conéixer els models de contracte de treball escrit que s'utilitzen a l'empresa, així com dels documents relatius a la finalització de la relació laboral.

7a Ser informat de totes les sancions imposades per faltes molt greus.

8a Conéixer, trimestralment almenys, les estadístiques sobre l'índex d'absentisme i les seues causes, els accidents de treball i malalties professionals i les seues conseqüències, els índexs de sinistralitat, els estudis periòdics o especials del medi ambient laboral i els mecanismes de prevenció que s'utilitzen.

9a Exercir una tasca:
a) de vigilància en el compliment de les normes vigents en matèria laboral, de Seguretat Social i ocupació, així com la resta dels pactes, condicions i usos d'empresa en vigor, formulant, en el seu cas, les accions legals oportunes davant l'empresari i els organismes o tribunals competents.
b) de vigilància i control de les condicions de seguretat i higiene en el desenvolupament del treball a l'empresa, amb les particularitats previstes en aquest ordre per l'article 19 d'aquesta Llei.

10a  Participar, com es determine per conveni col·lectiu, en la gestió d'obres socials establides a l'empresa en benefici dels treballadors o dels seus familiars.

11a Col·laborar amb la direcció de l'empresa per a aconseguir l'establiment de totes les mesures que procuren el manteniment i l'increment de la productivitat, d'acord amb allò que s'ha pactat en els convenis col·lectius.

12a Informar els seus representats en tots els temes i qüestions assenyalats en aquest número un en quant directament o indirecta tinguen o puguen tindre repercussió en les relacions laborals.

2. Els informes que haja d'emetre el Comité a tenor de les competències reconegudes en els apartats 4t i 5é del nombre 1 anterior, han d'elaborar-se en el termini de quinze dies.